Atunci cand nu dormim suficient, tot ceea ce intreprindem are de suferit. Nu suntem suficient de atenti, productivitatea noastra scade iar tonusul general este in cadere libera. Ca sa nu mai vorbim de faptul ca lipsa somnului poate duce si la un exces de greutate, pe termen lung.

Am vazut ieri pe Facebook, la LaideePurpl, un link care mi-a atras atentia: sleepyti.me/

Introduceti ora la care vreti sa va treziti pentru a afla la ce ora e bine sa va puneti la somn sau ora la care va puneti in pat ca sa vedeti la cat va veti putea trezi in urmatoarea dimineata. Sa tineti cont si de faptul ca, in general, unei persoane ii sunt necesare 14 minute pentru a adormi si 5 – 6 cicluri complete de somn pentru a se trezi odihnita.

De exemplu, daca vreti sa va treziti la ora 8 in urmatoarea dimineata:

Mi s-a parut chiar interesanta chestia, mai ales ca stiam de existenta reprizelor de somn – si nu, nu doar din experienta de a nu auzi telefonul dimineata, indiferent cat de urat si de insistent suna – dar parca stiam ca sunt mai scurte, nu de 90 de minute. Oricum, aseara n-am reusit sa ma pun la somn la ora potrivita, insa o sa mai incerc si azi, poate-poate o sa-mi iasa si atunci nu voi mai simti nevoia de a trage un pui de somn dupa pranz sau de a-mi sustine greutatea pleoapelor cu niste scobitori 😀

Ia sa va vad, voi cate ore de somn aveti pe noapte? 🙂

sursa 12

12 Responses so far.

  1. Ideal ar fi să dormim de la ora 10 pm până la ora 7, 8am, un minim de 8 ore pe noapte. Acum puţini sunt cei care pot respecta acest program.
    Şi în cazul persoanelor care vor slăbească, se recomandă să doarmă minim 8 ore pe noapte, un organism odihnit slăbeşte mult mai uşor.
    Eu încerc seara la 10,30, cel târziu la ora 11 pm să fiu în pat, şi da, dorm în reprize de câteva ore. Din păcate, dimineaţa mă trezesc la 6 am, când e mai bun somnul!

  2. Diana says:

    Uneori sunt norocoasă dacă dorm 5-6 ore pe noapte (mai ales în perioadele când trebuie să trec și pe la master și la noi e cam prezență obligatorie)… dar când mă duc doar la muncă mereu încerc să îmi fac minim 7 ore pe seară în orice noapte.

    Eu am citit un studiu aprofundat despre somn (chiar a fost una dintre cele mai bune cărți de gen citite 😆 ) și acolo expuneau teoria cu reprizele (nu spuneam că sunt fixe, ci că depind de la om la om și fiecare și le poate descoperi, iar oricum erau mai multe tipuri de reprize, etc.).
    Nu a funcționa asta la mine. În schimb faza aia cu dormitul între 10 și 12 seară, că acele e cel mai bun somn chiar a mers la mine. Când aveam perioade pline, dormeam 4 ore (bine, nu chiar 4, mă băgam la 9 jumate în pat să fiu sigură că adorm și mă trezeam la 1 jumate, doua); apoi mă trezeam și băgam tare la ceea ce aveam de făcut. Și a doua zi eram mai fresh decât cei care poate stăteam până la 2-3 și se trezeau la 7. Și chiar simțeam că făceau măcar cât 6 ore de somn.

  3. Interesant site-ul, o sa experimentez si eu. Pana una alta, media orelor de somn din ultimele 2 sapt este undeva la 5 ore pe noapte, la care se adauga somnul”de frumusete”,cam o ora jumatate in fiecare dup-amiaza. Lasand ghilimelele la o parte, nu as putea invata daca nu as dormi pe zi, scapand de o parte din oboseala noptii anterioare.

    • Ioana says:

      Bine ai venit! 🙂
      Vai, ce tanjesc si eu dupa somnul ala de frumusete…
      Spor la invatat si succes la examene!

  4. Roxana says:

    Cam 8 -9 ore pe noapte 🙂 ( rar mai putin de atat )

  5. anda says:

    din aceeasi gama: http://swole.me/ 🙂

Leave a Reply


Recent posts

Bucuriile lumii inconjuratoare

Posted on May - 11 - 2017

0 Comment

A + B =...

Posted on May - 5 - 2017

0 Comment

Candva. Si acum.

Posted on Apr - 3 - 2017

0 Comment

Tatal si nou-nascutul –...

Posted on Mar - 30 - 2017

0 Comment

Bannere

  • Si Blondele Gandesc
  • Magazinul de dulciuri
  • Interesant. Relaxant. De weekend.
  • Din dragoste pentru decoratiuni